Hulluutta on toden totta pakata autoon kolme koiraa ja suunnata nokka kohti balttiaa :) Todeta, että elämäni mahtavin päivä koiran omistajana tuli koettua. Elsasta tuli Latvian valio ja ryhmässä sijoitus 2. Niin ikään Pipsa korkkasi veteraanit ja ryhmässä BIS 3. Liettuassa Pipsa valioitui.  Elsa ei ollut Liettuassa näyttelyssä ollenkaan esiintymässä, koska omaa jo ko. maan valionarvon. Siellä serti ei siirry.

Laivamatkamme alkoi Super Sea Catilla perjantai aamuna kaameessa myrskyssä. Onneksi pääsimme Tallinnaan sillä seuraavat laivat oli jo kolaroinu ja loput ei enää Helsingistä lähtenytkään. Ja meitsi pelkäs kuollakseen :o

Latvian näyttely pidettiin Valkassa, aivan Eestin rajalla. Ajoimme yöpaikkaamme Jaanikese puhkekeskukseen Tarton kautta, joka oli Valgassa.  Se oli semmonen moottorikeskus ihan ison tien varressa. Sitä voin kyllä suositella. Huoneet olivat siistit ja yöpyjiä ei ollut riesaksi...lienemme ainoat :)

Latvian näyttelypaikkana oli pieni koulun juhlasali. Koiria ja ihmisiä oli paljon ja tungos hirveä. Menimme sinne hyvissä ajoin, että koirat saisivat rauhassa totutella tunnelmaan. Gööteillä tuomarina oli Ruotsalainen Liz-Beth C. Liljequist. Hyvin rotua tunnistava rouva. Hän oli mm. juuri tuomarina Ruotsissa gööttien erkkarissa. Elsa esiintyi mahtavasti, vaikka karva ei vielä ollutkaan kasvanut täyteen mittaansa. Ei ihan bikineissä, mutta uimapuvussa kylläkin :) Tuomari ihastui meidän Elsaan aivan mielettömästi ja tuli oikeen erikseen kehumaan koiraa. Niimpä Elsa oli ROP. Pipsasta hän tykkäsi myös,  Pipsa oli ROP-VET. Ryhmiin menin ensiksi Pipsan kanssa, jossa oli kymmenkunta rotunsa parasta veteraania toinen toistaan komeempia. Veteraanit tuomaroi Venäläinen Olga Kosareva. Jännitin ihan mielettömästi, ku tajusin, että mehän ollaan viiden parhaan koiran joukossa. Niimpä Pipsa oli lopulta BIS-VET 3! Olin niin sokissa, että en muista ku voittajan joka oli corgi. Hetken kuluttua tuli vitosryhmän koitos, siinä koiria oli jotain 15. Kauniita koiria käteltiin pois, mutta meidän Elsa lumosi tuomarin komeudellaan ollen RYP 2 !( Ryhmän muuten tuomitsi Liz-Beth C. Liljequist). Tässä vaiheessä mä jo olin ihan pihalla ja hyvä, että mua ei saanu hakea paareilla sieltä pois. Syli täynnä tavaraa tulin isoistakehästä pois ja itku ei ollu kaukana. Kummatki koirat pärjäs noin hienosti...en olis ikinä uskonu, vaikka salaa aina toivooki.

Mega menestyksestä toivuttuamme aloitimme matkan kohti Liettuaa, jossa Pipsa esiintyisi. Elsa oli mukana vaan esiliinana. Yövyimme hotelli Grafaites Svetainessa Siauliaissa, joka oli aivan lähellä näyttelypaikkaa. Mahtava hotelli sekin...paras koko matkan hotelleista. Aamiainen oli toooosi hyvä ja runsas, mikä on tämmöselle ahmatille aika tärkee juttu :)

Liettuan näyttelypaikka oli vähä isompi urheiluhalli missä myös oli kauhee tungos, mutta sika isot kehät.

Pipsan tuomisti Unkarilainen Peter Harsanyi. Ja antoi sille sertin ja näin Pipsasta tuli Liettuan valio ! Ryhmiin ei sit jääty, ku kotimatka oli pakko alkaa päivän näöllä. Oltiin jo niin paljon ajeltu pimeällä, että halusi vähä lepuuttaa silmiään ja nähdä paikkojakin.

991538.jpgkuva: Hanna Kantola

Siauliaissa oli mahtava ristikukkula, jossa käytiin. Se paikka oli siis jotain uskomatonta. Niitä ristejä oli ja oli ja oli ja oli....

Tallinnaan saaavuimme noin 23.00 ja yövyimme Academic Hostellissa. Ihan ok sekin. Katseltiin päivä Tallinnassa paikkoja ja laivamatkamme kohti Helsinkiä alkoi 16.15. Oih  kyllä olikin ihana olla Helsingissä ja sitä myötä Tampereella. Omaan sänkyyn painoin pääni 23.30 ja koirat saivat painaa päänsä sänkyihinsä vähä aikaisemmin. Meitsi, ku halus vielä käydä saunasa :D

Meidän matkalainen Mittelspits Damirazin Ilokaasu "Vilkku" saavutti myös hienot tittelit ollen kumapanaki päivänä ROP -> LV & LT MVA !!  Onnea Jennille Vilun menestyksestä ! Vaikkette sit ryhmissä pärjäneetkään ;)) Jenni ja Vilkku on parasta A-ryhmää myös matkaseuralaisena. Kiitos Jenni kaikesta, etenki mahtavasta kartturoinnista !

Uusia tuttavuuksia saatiin ja mahtavia tyyppejä tavattiin kummassakin näyttelyssä. Onnea kaikille Suomalaisille koiruuksille omistajineen !